اصناف متخلف در عرضه کالاهای اساسی در خوزستان پلمب می‌شوند | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

اصناف متخلف در عرضه کالاهای اساسی در خوزستان پلمب می‌شوند

تاریخ انتشار خبر: 1399/10/22

اصناف متخلف در عرضه کالاهای اساسی در خوزستان پلمب می‌شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان : رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: مجوز پلمب اصناف متخلف در عرضه و توزیع کالای اساسی در خوزستان را از سوی شورای تامین استان دریافت کردیم.

امیر حسین نظری بیان کرد: جرائمی که در قانون  برای تخلفات دیده شده بازدارندگی لازم را نداشتند لذا در پی چاره اندیشی بر آمدیم.

نظری ادامه داد: این حکم از چند روز گذشته در استان عملیاتی شده  و براساس آن واحدهای متخلف در عرضه کالاهای اساسی در استان پلمب خواهند شد تا بیش از این به مردم سختی و فشار وارد نشود.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: از تمامی ارگان‌های نظارتی از جمله اداره کل اطلاعات، سپاه و بسیج اصناف درخواست داریم در نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات با این سازمان همکاری کنند.

وی افزود: با همکاری سپاه و بسیج در یک ماه اخیر بیش از ۲۰ انبار احتکار کالای اساسی در استان کشف شد.

نظری با اشاره به علت و عوامل کمبود روغن خوراکی در سطح استان و کشور افزود: متاسفانه نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش واردات ۴۲ درصدی روغن خام به عنوان مواد اولیه تولید روغن خوراکی به کشور مواجه شدیم و همین موضوع باعث کاهش تولید روغن خوراکی در سطح کشور شد.

وی گفت: با تلاش سازمان صمت استان و راهکارهایی که  اتخاذ کردیم توزیع گسترده روغن خوراکی تولید درون خوزستان از روز چهارشنبه هفته گذشته در استان آغاز شده است و تا زمان نیاز این روند ادامه خواهد داشت .

رییس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه با این روند دیگر نباید مشکل تامین روغن خوراکی را در سطح بازار استان داشته باشیم افزود: ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی در استان همکاری بسیار خوبی را با سازمان صمت استان داشتند و با گرفتن سهمیه روغن از تولیدات داخلی موفق شدیم این مشکل کشوری را در خوزستان برطرف کنیم.

وی با گله مندی از عدم همکاری بخش خصوصی در تامین این کالا از خارج از استان بیان کرد: متاسفانه فروشگاه های بزرگ  و بخش خصوصی که باید سهمیه خارج از استان را جذب کنند در این راه مشارکت و همکاری نداشتند و کارگروه تنظیم بازار استان نهایت تلاش خود را برای تامین و عرضه این کالا را در بازار استان داشته است.

وی گفت: عواملی همچون احتکار و عرضه خارج از شبکه نیز در کمبود این کالا در بازار استان تاثیر گذار بوده است.

قیمت گذاری کالاها از سوی انجمن ها باید منصفانه باشد

نظری ادامه داد: قیمت گذاری کالا به انجمن ها و صاحبان کارخانه ها سپرده شده است و در بسیاری موارد قیمت گذاری ها منصفانه نبوده و به مصرف کنندگان فشار و سختی زیادی وارد می شود که نسبت به این موضوع اعتراض داریم

وی گفت: در پی اعتراض و پیگیری سازمان صمت استان درهفته گذشته ابلاغیه‌ای به کارگروه تنظیم بازار استان اعلا م شد که قیمت گذاری برخی کالاها به تنظیم بازار واگذار شده است و امید داریم که این اختیارات بیشتر شود.

 


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان