فرآیند رسیدگی به مشکلات هفت‌تپه نباید مانع تولید این شرکت شود | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

فرآیند رسیدگی به مشکلات هفت‌تپه نباید مانع تولید این شرکت شود

تاریخ انتشار خبر: 1399/06/01

فرآیند رسیدگی به مشکلات هفت‌تپه نباید مانع تولید این شرکت شود

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان؛ دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: فرآیند رسیدگی به مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه باید به گونه‌ای پیش رود که خللی در تولید این شرکت ایجاد نشود.
در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان که به ریاست شریعتی استاندار خوزستان و دبیری نظری رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خوزستان و با حضور میثم زالی دبیر کارگروه ملی در استانداری خوزستان برگزار گردید، زالی بیان کرد: برای واگذاری این شرکت به یک سرمایه‌گذار جدید، باید پیش‌بینی تامین یک سال حقوق کارگران و سرمایه در گردش این شرکت را داشته باشد.
وی گفت: با دستور قوه قضاییه حقوق کارگران این شرکت پرداخت شده و رسیدگی به مشکلات آن از دغدغه‌های مسئولان در سطح ملی شده است.
زالی بیان کرد: کارگران این شرکت دیگر تمایلی ندارند که به بخش خصوصی بازگردند اما این خواسته امکان پذیر نیست.
آمیلی نماینده تام اختیار شرکت با اشاره به اینکه این شرکت سه هزار ۳۰۰ نیروی ثابت و یکهزار و ۷۰۰ نیروی فصلی دارد بیان کرد: کشت سه هزار هکتار نیشکر را در زمین‌های این شرکت را پیش بینی کرده ایم.
وی گفت: در هفت تپه ظرفیت زیادی وجود دارد اما برای رونق دوباره نیاز به تامین نقدینگی و مدیریت مناسب است؛ واحدهای تولیدی باید محیطی امن برای کار داشته باشند.
وی ادامه داد: خساراتی که  در سیل سال ۹۸ به این شرکت وارد شد بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال بود که هنوز جبران نشده است.
معاون دادستان کشور و مدیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید روز چهارشنبه با سفر به خوزستان، به همراه شریعتی استاندار،نظری رئیس سازمان صمت و جمعی از مسئولان محلی از شرکت هفت تپه دیدن و مشکلات آن را مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با بیش از پنج هزار کارمند و کارگر فصلی در شهرستان شوش واقع شده و از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده است.

 


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان