افزایش حدود ۵۰درصدی نرخ سیمان در خوزستان | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

افزایش حدود ۵۰درصدی نرخ سیمان در خوزستان

تاریخ انتشار خبر: 1400/05/04

افزایش حدود ۵۰درصدی نرخ سیمان در خوزستان

 امیرحسین نظری اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از مشکلاتی که در حوزه بازار وجود دارد، به تمرکز اختیارات وزارت‌ها مربوط می‌شود زیرا در خود استان نمی‌توانیم برای بسیاری از موارد تصمیم‌گیری کنیم و اختیاراتی نداریم.

وی افزود: به عنوان مسئولان ستاد تنظیم بازار استان‌ها، هیچ اختیار و نقشی در تعیین سهمیه‌ها، کنترل نرخ‌ها و افزایش قیمت‌ها نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به نرخ سیمان در ماه‌های اخیر در استان خوزستان گفت: در چند ماه اخیر نرخ سیمان در خوزستان ۳۵ درصد افزایش نرخ پیدا کرد و دوباره به بهانه‌های دیگر ۱۲ درصد دیگر این نرخ افزایش یافت، در حالی که این مسائل اصلا منطقی نیست.

نظری عنوان کرد: عرضه سیمان در بورس، تورم انتظاری درست می‌کند و در شرایط فعلی این وضعیت بازار باعث شده که نرخ سیمان کم کم، نرخ هر پاکت ۴۵ هزار تومان را رد کند.

وی افزود: بازی کردن کارتل‌های اقتصادی و برخی انجمن‌ها، باعث افزایش نرخ برخی از کالاها می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: به دلیل ساختارهای ضعیفی که در سیستم‌های کشوری تعریف شده و نبود نقش استانی دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی، هیچ نقش و اختیاری در کنترل بازار و قیمت‌گذاری‌ها نداریم.


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان