پرداخت تسهیلات به فعالان عرصه قالیبافی در شهرستان لالی | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

پرداخت تسهیلات به فعالان عرصه قالیبافی در شهرستان لالی

تاریخ انتشار خبر: 1400/04/20

 پرداخت تسهیلات به فعالان عرصه قالیبافی در شهرستان لالی

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان : نصراله جایمند معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان گفت: جهت توسعه و ایجاد اشتغال در رسته قالیبافی در این شهرستان با همکاری بنیاد برکت تسهیلات به متقاضیان این حرفه پرداخت می شود.

وی بیان کرد: یکی از شغل های سنتی این شهرستان قالی بافی است که به فراموشی سپرده شده است، یکی از راه های رونق اشتغال در مناطق محروم حمایت کردن از مشاغل بومی است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان گفت: به همین دلیل برای ایجاد اشتغال در این منطقه در نظر گرفته شد تا با کمک دستگاه های حمایتی همچون بنیاد برکت برای رونق رسته قالیبافی در این منطقه تسهیلات پرداخت شود.

وی افزود: به همین منظور برای ایجاد پنج کارگاه قالیبافی با اشتغال بین ۳۵ تا ۵۰ نفر به صورت مستقل در این شهرستان تسهیلات پرداخت می شود.

جایمند با اشاره به اینکه سود این تسهیلات چهار درصد است بیان کرد: به کارگاه های قالیبافی یک میلیارد ریال و به متقاضیان مستقل ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی گفت: امید است با پرداخت این تسهیلات و فعالیت متقاضیان این عرصه حرفه پردرآمد و با ارزش قالیباقی در این شهرستات باردیگر رونق بگیرد.


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان