افتتاح 13 طرح صنعتی تا پایان سال | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

افتتاح 13 طرح صنعتی تا پایان سال

تاریخ انتشار خبر: 1399/05/21

افتتاح 13 طرح صنعتی تا پایان سال

13 طرح صنعتی و 2 طرح تجاری تفریحی با اشتغالزایی 5160 نفر و میزان سرمایه گذاری 43990 میلیارد ریال سرمایه داخلی  و 3325 میلیون یورو سرمایه خارجی  تا پایان سال در استان خوزستان افتتاح خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی صمت خوزستان : دکتر نظری رییس این سازمان در این خصوص گفت : پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در زمینه تولید گاز مایع اتان ، پروپان ، بوتان و گاز شیرین با ظرفیت اسمی 13.8 میلیون تن در شهرستان بهبهان از جمله این طرح ها است که تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و میزان 500 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

دکتر امیرحسین نظری افزود: همچنین واحد های صنعتی پارس کیمیا کلر با ظرفیت تولید 165 هزار تن کلر ، اسید کلریدریک ، سود سوزآور و آب ژاول در شهرستان شوشتر ، پتروشیمی مسجدسلیمان در زمینه تولید اوره آمونیاک در شهرستان مسجدسلیمان ،توسعه کشت ، صنعت هفت تپه در زمینه تولید الکل و فولاد پارس هفت تپه در زمینه تولید بیلت فولاد با ظرفیت اسمی 100 هزار تن در شهرستان شوش از دیگر طرح های صنعتی است که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی را دارا بوده و پیش بینی می شود که تا پایان سال به بهره برداری برسند.

وی افزود: طرح توسعه فاز 2 فولاد روهینا در شهرستان دزفول نیز که در زمینه تولید میلگرد فعال است ، چند روز پیش به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی رییس جمهور و  با حضور دکتر غریب پور معاون وزیر صمت به بهره برداری رسید که میزان تولید این طرح 500 هزار تن با اشتغالزایی 500 نفر در فاز دوم بوده است.

دکتر نظری عنوان کرد: طرح های صنعتی همچون شیمی اتر مهدی جنوب ، آران رخ گوهر ، پیمان کارون جنوب ، روغنکشی خلیج فارس ، پانیا پرتو کهربا، پاک چوب در زمینه تولید چیپس چوب ، نوین چوب در زمینه تولید ملامینه نیز از دیگر طرح هایی هستند که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

رئیس سازمان صمت خوزستان در ادامه گفت : دو واحد تجاری تفریحی پارک سنتر پروانه زاده و سیتی سنتر خلیج فارس نیز در شهرستان اهواز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان