معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۳۱۸ پرونده تخلف در بخش مرغ در استان تشکیل شد. | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۳۱۸ پرونده تخلف در بخش مرغ در استان تشکیل شد.

تاریخ انتشار خبر: 1400/03/30

  معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۳۱۸ پرونده تخلف در بخش مرغ در استان تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۳۱۸ پرونده تخلف در بخش مرغ در استان تشکیل شد. بهرام جباری بیان کرد: طی۲ ماه گذشته از چهار هزار و ۷۵۴ واحد مرغداری، کشتارگاه، عوامل توزیع عمده و واحد صنفی خرده فروش مرغ در استان بازدید و عملکرد آن ها بررسی شد.

وی گفت: این تعداد پرونده به ارزش ۷۴ میلیارد و ۳۰۶ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۵۶۰ ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد. به دلیل نوسان در قیمت مرغ و افزایش قیمتی که این کالا در چند ماه اخیر مواجه بوده است استاندار خوزستان دستور تشدید بازرسی و نظارت و ساماندهی سیستم توزیع این کالا را صادر کرد.

سازمان صمت وظیفه بازرسی توزیع مرغ از کشتارگاه تا واحدهای صنفی را دارد و با ساماندهی سیستم توزیع مرغ به گفته استاندار خوزستان بازار مرغ در استان به آرامش نسبی در این کالا رسیده است.

در خوزستان ۷۵۰ مرغداری فعال وجود دارد و طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ستاد تنظیم بازار استان به دلیل کاهش جوجه ریزی در خرداد ماه برای جبران این کمبود باید از مرغ وارداتی و یا منجمد استفاده کرد.

میزان مصرف مرغ روزانه در استان ۴۵۰ تن است ، عوامل مختلفی همچون افزایش قیمت گوشت قرمز باعث شده تا تقاضا برای مصرف مرغ در جامعه افزایش یابد.


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان