رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان: تک نرخی شدن شکر برای جلوگیری از فساد و واسطه‌گری لازم بود | نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان
فارسیEnglish|العربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان: تک نرخی شدن شکر برای جلوگیری از فساد و واسطه‌گری لازم بود

تاریخ انتشار خبر: 1400/03/10

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان: تک نرخی شدن شکر برای جلوگیری از فساد و واسطه‌گری لازم بود

امیر حسین نظری دوشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار خوزستان  بیان کرد: پیش از این قیمت شکر مصرف خانوار و صنف و صنعت با یکدیگر متفاوت بود که افراد سودجو و دلالان از این فاصله قیمتی سوء استفاده می کردند و باعث ایجاد اختلال در بازار می شدند.

وی گفت: براین اساس قیمت شکر برای مصرف کننده ۸۷ هزار ریال و صنف و صنعت ۱۱۵ هزار ریال بود و این ۲ نرخی بودن باعث ایجاد ناهماهنگی  و فساد در بازار می شد.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با اعمال این دستورالعمل تک نرخی شدن این کالای اساسی ، قیمت شکر درب کارخانه ۱۱۵ هزار ریال است که با اختصاص سه درصد سود عمده فروشی و ۱۰ درصد خرده فروشی قیمت فله اعمال می شود و قیمت شکر بسته بندی هم با در نظر گرفتن هزینه بسته بندی توزیع می شود.

وی گفت: اختلاف ناچیزی در قیمت شکر فله و بسته بندی وجود دارد و مردم می توانند شکر را به صورت فله و بسته بندی خریداری کنند.

نظری بیان کرد: با تک نرخی شدن بازار اشباع می شود، توزیع سیار شکر برای دسترسی آسان مردم به این کالا همچنان ادامه دارد و شرکت کشت و صنعت نیشکر و کارخانه های تولید شکر در استان همکاری خوبی در تامین این کالا دارند.

براساس تصویب وزارت صمت با تک نرخی شدن شکر قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانه ۱۱۵ هزار ریال، قیمت شکر فله برای عمده فروش ۱۱۸ هزار و ۴۵۰ ریال، قیمت شکر فله برای خرده فروش ۱۳۲ هزار و ۹۵۰ ریال و قیمت هر کیلوگرم شکر بسته بندی با احتساب هزینه بسته بندی ۱۴۱ هزار ریال است.

میزان مصرف ماهانه شکر خانوار و صنف و صنعت خوزستان هفت هزار تن است.


نمایشگاه تولیدات، محصولات و توانمندیهای استان خوزستان